Reference

 

Uživatelské testování

Součástí redesignu eShopu, který připravujeme, bylo i uživatelské testování současného webu. Věděli jsme totiž o řadě problematických míst, kterými zákazníci prochází při svých nákupních cestách. Jednou z nich, pro nás zásadní, je prodloužení smlouvy.

Až testování odhalilo problémy, které vznikly průběžnými úpravami webu a to již před delší dobou. Nyní jsme schopni nákupní cesty při redesignu vylepšit tak, aby mimo jiné vedly i ke zvýšení konverzního poměru.

Martin Kučera
Proposition & Product Manager - eBusiness
T-Mobile Czech Republic a.s

Potřebovali jsme otestovat koncept online sjednávací aplikace jednoho z našich produktů.

Kolegové z UX Focus se přizpůsobili našim časovým preferencím, pochopili naše potřeby a jednání bylo na profesionální úrovni.

Metodika sestavení respondentů, samotná facilitace i výstupní zpráva byly na vysoké úrovni.

UX Focus na rozdíl od jiných firem nabízí navíc právě využití moderní technologie pro lepší pochopení chování klientů. Testování se tak stává efektivnější a závěry průkaznější.

Spolupráci mohu doporučit.

Josef Drahokoupil
Klientská servisní strategie
ČSOB Pojišťovna, a.s. člen holdingu ČSOB

Oční kamerou jsme otestovali funkční prototyp připravovaného webu. Je velmi přínosné pozorovat, jak uživatelé reagují na stránky a jak přistupují k práci na webu.

Na základě testování, jsme inovovali některé funkce a upravili prototyp.

Děkuji týmu UX Focus a těším se na spolupráci při dalších projektech.

Petr Makovec
‎Marketing Manager
Hypoteční banka, a.s.

Ano ta technologie je drahá, ale umí odpovědět na řadu otázek, které vám z YM, heatmapů nebo dalších systémů nevylezou. Můžete testovat různé scénáře (které zadáte) a kromě pohybu myší, sledujete i pohyb očí, který bych nepodceňoval. Upozorní vás na místa, kde máte něco špatně nebo nelogicky napsané, umístěné atd… Prostě, kde se oči zaseknou dlouho, nebo kam se naopak vůbec nepodívají.

Navíc se na to můžete respondentů doptat a zjistíte příčiny. My jsme třeba zjistili, že řada zákazníků nedojde vůbec do košíku :) a teď víme proč. Na to vám žádný systém neodpoví.

Pokud si děláte cenové srovnání, tak doporučuji porovnávat spíš s klasickými průzkumy typu focus group než s online technologiemi.

Návratnost investice? UX Focus nám potvrdili řadu hypotéz a také našli několik slabých míst, o kterých jsme nevěděli. Udělali jsme na základě testování několik změn na webu, po kterých se nám zlepšil konverzní poměr více než dvojnásobně oproti odhadu. Vedoucí komunikace se zákazníky si navíc pochválil, že mají méně technických dotazů, čímž se snížila i zátěž help-linky.

Rozhodně nám to pomohlo v mnoha rozhodnutích. V zásadě jsem byl spokojen, protože to bylo hodně rychlé a změny se dostavily.

Filip Černý
Chief Marketing Officer
AUDIO PARTNER s.r.o.

Přiznám se, že jsem nebýval velkým příznivcem testování pomocí oční kamery a svým klientům jsem její využití obvykle nedoporučoval.

Důvodem byla především obtížná interpretovatelnost výsledků a poměrně vysoké náklady oproti jiným metodám uživatelského výzkumu. A protože budgety na výzkum bývají v rámci návrhu webu dosti omezené, doporučoval jsem raději jejich efektivnější využití.

Při navrhování nového webu Aktuálně.cz jsme ale narazili na několik otázek, pro jejichž zodpovězení se nám oční kamera jevila jako nejvhodnější nástroj.

Obrátili jsme se proto na Miroslava Suchého z UX Focus, který nás již dříve oslovil se zajímavou nabídkou.

Během úvodních rozhovorů se potvrdilo, že testování pomocí oční kamery by pro nás mohlo být to pravé. Přesvědčilo nás i to, že pokud si jasně vydefinujeme, co potřebujeme zjistit, můžeme starosti se složitou interpretací výsledků nechat na dodavateli - a to i díky pokročilému software, kterým disponuje.

Na druhou stranu nás překvapil poměrně vysoký počet potřebných testerů oproti uživatelskému testování použitelnosti, přece jen jde o kvantitativní metodu… Podařilo se nám ale dohodnout se na přijatelné ceně a šli jsme do toho.

V průběhu příprav i samotného testování jsme oceňovali profesionální přístup dodavatele a atraktivně a srozumitelně zpracované výstupy. Především nás ale potěšily samotné výsledky testování, které odpověděly na všechny naše úvodní otázky a přinesly i některé překvapivé odpovědi, které jsme bez váhání promítli do návrhu.

Pokud tedy víte, co potřebujete otestovat, mohu testování s UX Focus doporučit. A pokud si nejste jisti, nebál bych se sejít se s Miroslavem jen tak na kus řeči.

Martin Hoffmann
Digital Expert
Economia, a.s.

Jako majitelka trytuscany .co.uk jsem se chtěla ujistit, že moje webová stránka opravdu funguje tak, jak má a že návštěvník zaregistruje call to action tlačítko a zareaguje na novou nabídku dovolených, která byla představena předchozí rok.

Firma UX Focus zorganizovala projekt s malým vzorkem uživatelů, čímž názorně předvedli výhody oční kamery. Vše jsem se dozvěděla z podrobné zprávy, na níž byl velmi zajímavý přehled aktivity na jednotlivých sekcích webové stránky. Zejména jsem ocenila zjištění, že uživatelé přehlédli tlačítko s reklamou na novou akční nabídku dovolených.

Firmám investici do tohoto procesu rozhodně doporučuji, protože jim to ušetří budoucí náklady.

Lauren Liles
Majitelka
TryTuscany.co.uk

Testovat oční kamerou bychom doporučili každému webovému projektu. Vidět "naživo" jak vnímá náš e-shop reálný zákazník, jak při nákupu přemýšlí, kde si není jist je neocenitelné.

Miroslav i Eva z UX Focus měli vše perfektně zorganizované a přicházeli aktivně s návrhy řešení problematických částí.

Můžeme UX Focus jen doporučit.

Petr Ogurčák
Online marketingový specialista
STREET AND SPORTS WEAR - s.a.m., s.r.o.

Služeb UX Focus jsme využili k získání detailních informací o chování čtenářů s ohledem na poutavost našich inzertních ploch a článků a také na použitelnost nově připravované titulní stránky iDNES.cz.

Díky moderní metodologii měření se zapojením oční kamery jsme zjistili, jaké prvky a jak dlouho vidí či nevidí naši čtenáři během své běžné činnosti s webovou stránkou a získali objektivní pohled na účinnost inzertních ploch a nově navržených prvků stránky.

Přehledný report shrnující výsledky měření posloužil jako cenný podklad našemu marketingovému, redakčnímu a IT oddělení k dalšímu zlepšení stránky.

Těšíme se na další spolupráci při nevšedních projektech s UX Focus, který nám konečně poskytl to, co jsme hledali.

Pavel Kočička
Projektový manažer iDNES.cz
Mediální skupina Mafra

Optimalizace reklamy

V rámci spolupráce na projektu Testování oční kamerou: leták + eDM formou omnibusu, jsem byla naprosto spokojena.

Jak s timingem a realizací výzkumu, tak i s dodanou závěrečnou zprávou a doporučením.

Šárka Opatrná
Marketing Specialist
Sberbank CZ, a.s.

Viditelnost reklamy

Detailní report se všemi výsledky měření oční kamerou nám posloužil pro vylepšení hlavní stránky iDNES.cz a také pro přípravu a přesné umístění marketingového poutání pro naše vlastní projekty.

Díky spolupráci s UX Focus se nám podařilo co nejvíce zefektivnit umístění marketingových poutání v kombinaci s obchodními plochami a redakčním obsahem tak, aby pro všechny tyto tři prvky byla zajištěna co nejvyšší účinnost.

Petra Hanzelková
Marketing manager iDNES.cz & Web content manager
Mediální skupina Mafra

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací Potvrdit