Google Page Analytics vs Hotjar

13. 07. 2017
Na trhu existují různé automatizované nástroje pro webovou analytiku, které se snaží nabídnout vizualizace určitého chování na webu.

 

Na trhu existují různé automatizované nástroje pro webovou analytiku, které se snaží nabídnout vizualizace určitého chování na webu. Nejrozšířenějšími z nich jsou Hotjar a Google Page Analytics.

Hotjar a jeho následovníci jsou dobří v generování „hezkých“ heatmap s místy, na které zákazníci klikají. Jak ale zjistit příčinu nevyužitých linků, neočekávaných problémů při průchodu procesem nebo nedoscrollování do konce stránky, když neznáte důvody chování zákazníků?

Google Analytics s rozšířením Page Analytics na rozdíl od Hotjaru vytváří heatmapy z množství prokliků na všechny odkazy na webu propojené s rozšířenými metrikami webu od Googlu a to zcela zdarma bez omezení trafiku. 

Mohou tyto nástroje přivést klienta do slepé uličky? 
Velmi jednoduše, postrádají totiž více než 90 % kontextu, tedy příčin zmapovaných problémů, a přitom vyvolávají dojem, že můžete zjistit mnohem více. Ucelený kontext vizuální interakce, výrazu, komentářů, motivací a potřeb zákazníka, který je nezbytný k nalezení efektivního řešení, získáte teprve tehdy, kdy si se zákazníkem individuálně promluvíte a zeptáte se na vše potřebné k pochopení jeho problémů. Pokud i přesto chcete používat vizualizace (heatmapy), které tyto nástroje poskytují, měli byste vědět, jaké jsou mezi nimi rozdíly.

S jakými druhy heatmap se můžete setkat
Heatmapy tvořené z počtu kliknutí na určité oblasti (mouse click&finger tap tracking) a heatmapy dle četnosti pohybu myši po určitých oblastech (mouse movement tracking). Každá měří jiný typ interakce, avšak žádná z nich Vám neposkytne řešení, pokud zrovna neporovnáváte více variant (A/B testování). POZOR, nezaměňujte tyto heatmapy s četností očního kontaktu (eye tracking), které tyto nástroje neposkytují. 

Pokud potřebujete odhalit příčiny vzniklých problémů, rádi vám pomůžeme s konkrétním řešením, které vychází z pochopení celkového kontextu.

Autor: UX Focus

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací V pořádku